Snapchat
Snapchat er et af de mere etablerede sociale medier i Danmark og har siden lanceringen været et af de hurtigst voksende.
Som virksomhed kan du anvende Snapchat til samme målsætninger, som du har på andre sociale medier. Du kan nå ud til en bredere målgruppe og udvide din rækkevidde, du kan drive trafik til dit website, optimere efter app-installationer og meget mere.
-
Strategi
Snapchat er effektivt i en social mediestrategi
-
Segmentering
Du har mange segmenteringsmuligheder bl.a. alder, interesser og geografi
-
Et billigt medie
Snapchat er et forholdsvist billigt medie at annoncere på
-
Målretning
Du har mulighed at vælge målsætning for din kampagne alt efter dine KPI-mål
Muligheder med Snapchat
Skab indhold, der passer til målgruppen
Snapchat har mange ligheder med et medie som Instagram, hvis vi ser på formaterne. Men den helt store forskel er, at både tekst, video og billeder forsvinder på Snapchat, så snart modtageren har åbnet beskeden. Det gør mediet populært til hurtige beskeder og afløser ofte Messenger og iMessage især blandt de yngre målgrupper.
Ser vi på prisen, kommer du rigtig langt for dit budget, da Snapchat er et langt billigere medie at annoncere på end Facebook og Instagram.
Selvom Snapchats afrapportering ikke er helt så detaljeret, kan de billige priser alligevel være en fordel, hvis målgruppen er til stede på mediet.
Kontakt os her for at høre mere om Snapchat og hvordan kanalen kan passe ind i din mediestrategi.