Instagram er et visuelt drevet medie, hvor du kan målrette relevante målgrupper med billeder eller video i brugeres newsfeed eller stories.
Instagram ejes af Facebook, der nu går under fællesbetegnelsen Meta. De to medier har en stærk synergieffekt, og annoncerer du på Facebook, vises annoncerne automatisk på Instagram, medmindre denne funktion aktivt fravælges.
-
Optimer mod KPI-mål
Annonceringen kan målrettes reach, trafik, konverteringer med mere
-
Visuelt medie
Udtryk budskabet gennem video og billeder
-
Instagram og Facebook
Samme opsætnings- og målretningsmuligheder, som på Facebook
-
Købsklare forbrugere
Instagram anvendes ofte til at finde inspiration
Et visuelt medie
Skab indhold, der fungerer
Modsat Facebook er Instagram udelukkende designet til mobilen og er visuelt drevet i langt højere grad end Facebook. Meget af arbejdet med din annonce ligger derfor i video og billeder fremfor tekst. Generelt anbefaler vi at annoncere med video, der ikke er meget længere end 1 min. Instagrams anbefalede længde er max 15 sekunder.
En af fordelene ved Instagram er, at du som annoncør ikke har forstyrrelser fra nyheder, statusopdateringer og andre annoncører. I newsfeeded på Instagram er det kun din annonce, som er in-screen og derfor kun den, som brugeren kan se inden de scroller.
Vil du godt i gang med Instagram eller måske forbedre din nuværende strategi, så kontakt os endelig til en uforpligtende snak lige her.