Radio
Hvis du har en brandingstrategi eller en mere taktisk kampagne, er radio et stærkt medie. Der lyttes til radio hele dagen, både i og udenfor hjemmet, og derfor kan du, som annoncør, nå lytterne i forskellige situationer.
Lyd påvirker vores underbevidsthed, og generelt er 85-95% af vores daglige handlinger truffet ud fra vores underbevidsthed. Ved annoncering i radioen øger du derfor sandsynligheden for, at dit budskab lagres i lytternes underbevidsthed. Dermed påvirkes deres købsovervejelser i en given situation.
-
Bredt reach
Radio sikrer rækkevidde, høj dækning og frekvens i målgruppen
-
Segmentering
Målret en bestemt lytterprofil eller indgå et redaktionelt samarbejde
-
TRP-indkøb
TRP er nettodækning af målgruppen i % gange den gennemsnitlige frekvens
-
Evaluering
Der evalueres bl.a. på TRP, dækning og frekvens i målgruppen
Segmentering på radio
Nå ud til den rette målgruppe
Med annoncering i radioen har du mulighed for at målrette specifikke målgrupper, da de forskellige radio-stationer har hver deres lytterprofil. Du har mulighed for at indkøbe særplaceringer i et bestemt tidsinterval, på en bestemt ugedag, eller du kan lave et programsponsorat.
Herudover er der hele den kreative indsats, hvor det er muligt at indgå redaktionelle samarbejder. Her kan du blive en naturlig, integreret del af programmet på den enkelte station.
Ønsker du sparring og ideer til, hvordan radio kan indgå i din mediestrategi, så kontakt os her.