YouTube
Annoncering på YouTube har oplevet en stigende popularitet, hvilket bl.a. skyldes at kanalen er mindre omkostningsrig for en virksomhed end f.eks. traditionelle TV-reklamer.
På trods af det mindre krævende budget, kan YouTube dog stadig være yderst effektivt – og derfor har vi ved Face Media specialiseret os i, hvordan du som virksomhed opnår størst succes på den populære platform.
I medieplanen fastlægger vi et budget og estimerer reach i målgruppen. Vi opstiller forskellige scenarier, hvor vi kommer med vores anbefaling for bedst anvendelse af budgettet. På den måde får du som virksomhed, det fulde udbytte i din YouTube-annoncering.
Hvorfor skal din virksomhed annoncere på YouTube?
YouTubes enorme størrelse, samt de mange aktive brugere, gør selvfølgelig kanalen interessant at annoncere på. Men udover den stigende popularitet, er det også muligt at segmentere nøje når du laver annoncer.
Det betyder, at du kan ramme specifikke segmenter i din målgruppe, når de er mest aktive på platformen. Bl.a. er geografi og demografi to segmenteringskriterier, som gør det muligt at skræddersy kampagnen til lige præcis din målgruppe.
Endvidere er YouTube en trendy-kanal, og der er mange kreative annoncemuligheder. Du kan med andre ord tilpasse din annoncering så det både passer dit ønskede format, og samtidig rammer forbrugere som er relevante for virksomhedens produkt og ydelse.
-
Segmentering
Der kan laves brede målgrupper eller oprettes målgrupper ud fra data
-
Målsætning
Din kampagne optimeres alt efter KPI-mål for kampagnen
-
Video
Opret annonceflows så målgruppen eksponeres for relevant indhold
-
Strategi
YouTube kan aktiveres på alle tidspunkter i kunderejsen
Skab omsætning med YouTube
Selvom YouTube kan være yderst effektivt, er det vigtigt at det bruges korrekt for at få mest value for money. Derfor står vi som specialister klar til hjælpe med din medieplanlægning og annoncering på YouTube.
Man kan anvende forskellige videoformater på YouTube, både hvad angår længde og format. Oftest er det instream ads og bumper ads, som giver størst reach til den bedste CPM-pris. Men også her kan det variere alt efter målsætning og målgruppe, hvorfor vi vurderer det fra kampagne til kampagne.
Har du som annoncør været på YouTube i en årrække, og har dit brand eller produkt behov for løbende tilstedeværelse, har YouTube andre engagementsrettede annonceformater. Disse kræver i højere grad en tilpasning end andre formater. Det kan være redigering af video eller integration af produktfeed direkte under selve videoafspilningen.
Segmentering
Som forbrugere bliver vi mere og mere private online, hvilket naturligvis har indflydelse på YouTube og på de målgrupper, der kan aktiveres. Det betyder, at 1-parts data, interessebaserede målgrupper og tilpassede målgrupper i kombination med tilstedeværelse bliver vigtigt. Nedenfor har vi listet nogle af de mange muligheder, der er for at segmentere på YouTube.
Interessebaseret målgruppe
Her når du ud til brugere med interesse i et bestemt emne eller via brugernes digitale vaner.
In market
In market målgrupper består af brugere, der søger oplysninger om produkter eller tjenester, som du som annoncør udbyder. Her ved vi, at de er i markedet for køb.
Detaljerede demografiske oplysninger
På YouTube kan annoncører nå ud til brugere ud fra den livsfase, de befinder sig i. Eksempelvis er det værdifuldt for en annoncør, som sælger dyrefoder, at vide, at en husstand skal til at anskaffe en hund.
Remarketing
Besøgende på dit website er værdifulde. Vi kan segmentere de besøgende, som har foretaget en handling – og dem, der ikke har foretaget en handling. Derefter kan vi målrette bestemte budskaber på baggrund af den pågældende handling. I forlængelse heraf kan vi målrette besøgende, som ligner dem, der besøger websitet, som vi kender det fra Facebook med lookalike-målgrupper.
YouTube i din samlede mediestrategi
YouTube er en perfekt kanal til at skabe brand awareness, og tiltrække en specfik målgruppe til f.eks. din hjemmeside. Sammen med bl.a. SEO, Google Ads og Programmatic kan YouTube biddrage til en stærkt samlet marketingstrategi.
Alle målgrupper og demografiske segmenter er til stede på YouTube og har hver sin individuelle kunde-rejse. Dette gør, at annoncører, som i dag primært bruger tv, print eller Facebook, kan øge kendskab og produktovervejelse ved at integrere YouTube som en del af mediestrategien.
YouTube kan aktiveres på alle tidspunkter i kunderejsen, og der findes videoformater til alle touchpoints. Mulighederne på YouTube er mange, uanset budgetstørrelse og målgruppe. Hos Face Media arbejder vi på tværs af brancher og har skabt succesfulde kampagner for vores kunder, både når kendskab eller konkrete konverteringsmål skal opnås.
Har vi fanget din interesse?
Interesseret i digital markedsføring? Lær mere på vores blog
Nye krav til Meta Ads: Modtager- og betalerkrav skal nu udfyldes på alle annoncer målrettet mod EU
Fra den 21. juni 2023 bliver det obligatorisk at angive hvem der drager fordel af annoncer og hvem der betaler for disse forbindelse med alt
Godt nyt fra Meta: Aggregerede Hændelsesmålinger forsvinder
Meta har været ude med en spændende (og lidt uventet) nyhed! Nemlig at deres Aggregerede Hændelsesmålinger eller Aggregated Event Mesurements (AEM) udgår. Dvs. begrænsningen til kun
BWT og Face Media øger digital synlighed med cookie-fri datadrevet målretning i kampagne
Med udgangspunkt i nøjagtigt cookie-fri data frem for formodninger, skabte vi i samarbejde med vandteknologi-firmaet, BWT, en succesfuld kampagne med stærke resultater. Resultater Kampagne overblik
Hvorfor skal du kortlægge en kunderejse?
Vil du gerne have succes med din marketingindsats nu og i de næste mange år? Så skal du arbejde med dine kunders digitale kunderejse og