Streaming
Streamingtjenester er en stor del af mange forbrugeres hverdag, og vi bruger ugentlig mange timer foran skærmen med vores yndlingsprogrammer.
Streaming er tv du ser på nettet via forskellige streamingudbydere, heriblandt findes ViaFree, Discovery+ og TV2Play som nogle af de mere populære.
Hos Face Media er vi specialister i at planlægge reklamekampagner som er til stede på diverse streamingtjenester. Vores kampagneeksekvering tager afsæt i veludviklet data om målgruppers adfærd når de bevæger sig rundt på de digitale platforme.
Vi er derfor din vej til mere synlighed på de digitale streamingudbydere.
Hvorfor bør din virksomhed investere i streaming?
Med streaming er det utrolig mange muligheder, for at skabe brand awarness og få digital eksponering direkte til dine målgrupper – disse muligheder bør man som virksomhed ikke misse.
Streamingverdenen har været i rivende udvikling, og er det stadigvæk. Da streaming revolutionen ramte Danmark, ændrede det vores tilgang til at se film, serier og programmer på, men dengang var det kun få udbydere med ganske lidt indhold. I dag er der et hav af digitale løsninger, og i 2022 anslås det, at den gennemsnitlige husstand i Danmark abonnerer på 3,3 streamingtjenester.
Den stigende interesse for streaming, er selvfølgelig en åbenlys grund til at bruge de mange muligheder i din markedsføring. I dag er det muligt at segmentere annoncerne efter målgruppe og programmer, og det er derfor blevet meget mere effektivt at henvende sig til forbrugeren på f.eks TV2 Play.
-
Segmentering
Segmentér på målgrupper og programmer
-
Pull-medie
Målgruppen vælger indholdet og har derfor øget opmærksomhed
-
Indhold
Mulighed for personalisering af indhold til målgruppen
-
Frekvens
Opbyg en højere frekvens samt genkendelighed med streaming
Fordele ved streaming
Som annoncør har du mulighed for at segmentere på flere forskellige parametre såsom køn og alder, programmer, kanaler, temaer m.m. På denne måde sikres det, at det udelukkende er en relevant målgruppe, der eksponeres.
Fordelen ved streaming er, at målgruppen aktivt tilvælger at streame på et givent tidspunkt. Derfor er de mere opmærksomme på det, der bliver vist, og dermed er de mere opmærksomme på annonceringen. Herudover er streaming med reklamer, såsom ViaFree, et gratis medie for forbrugeren, og med den tillagte høje opmærksomhed medfølger ofte en meget høj VTR (view-through-rate).
Streaming fungerer godt i samspil med de fleste medier, og det er et godt supplement til tv for at opbygge yderligere rækkevidde og frekvens til en lavere kontaktpris.
Streaming i dit marketig mix
Hvis du allerede har en stærk digital synlighed på f.eks. Google, er streaming en oplagt strategi da det kan give en forstærket effekt på forbrugere som søger efter virksomheden på søgemaskinen.
Streaming er en af de løsninger, som fungerer bedst når der skal skabes brand awarness til din virksomhed. Når vi har fundet den specifikke målgrpuppe, som vi gerne vil henvende os til, er der stort potentiale i at udbrede kendskabet til dit brand og få nye potentielle kunder. I sammenspil med f.eks. SEO og Google Ads, giver annoncering på streamingtjenester en stærk digital synlighed.
Har vi fanget din interesse?
Interesseret i digital markedsføring? Lær mere på vores blog
Nye krav til Meta Ads: Modtager- og betalerkrav skal nu udfyldes på alle annoncer målrettet mod EU
Fra den 21. juni 2023 bliver det obligatorisk at angive hvem der drager fordel af annoncer og hvem der betaler for disse forbindelse med alt
Godt nyt fra Meta: Aggregerede Hændelsesmålinger forsvinder
Meta har været ude med en spændende (og lidt uventet) nyhed! Nemlig at deres Aggregerede Hændelsesmålinger eller Aggregated Event Mesurements (AEM) udgår. Dvs. begrænsningen til kun
BWT og Face Media øger digital synlighed med cookie-fri datadrevet målretning i kampagne
Med udgangspunkt i nøjagtigt cookie-fri data frem for formodninger, skabte vi i samarbejde med vandteknologi-firmaet, BWT, en succesfuld kampagne med stærke resultater. Resultater Kampagne overblik
Hvorfor skal du kortlægge en kunderejse?
Vil du gerne have succes med din marketingindsats nu og i de næste mange år? Så skal du arbejde med dine kunders digitale kunderejse og