Google Ads
Hos Face Media er vi eksperter på Google Ads. Vi rådgiver på tværs af al annoncering via Google Ads, og vores anbefalinger bliver givet med afsæt i målgruppe- og branchekendskab.
Med Google Ads, har du mulighed for at promovere specifikke søgeord med stor relevans for dine produkter eller services. Det giver digital synlighed på Google, og masser af mulighed for at ramme forbrugere der allerede har vist interesse for det du tilbyder.
Afhængigt af hvad du som annoncør ønsker, kommer vi med forslag til annoncer, der er udarbejdet på baggrund af historisk data. Dette er uanset, om vi skal optimere en eksisterende Ads-konto, eller om vi skal starte en ny.
Din certificeret Google Partner og CSS Partner
Vores CSS-partner certificering betyder, at vi har opbygget vores egen prissammenligningstjeneste. Som annoncør hos Face Media får du derfor adgang til at annoncere gennem vores CSS-tjeneste. Ved at du annoncerer gennem os, får du billigere klikpriser på produktvisninger og webshopbesøg.
Face Media er både certificeret Google Partner og CSS-partner, hvilket er din garanti for, at vi ved, hvad vi laver. Vores certificering som Google Partner forsikrer dig om, at vi har den fornødne viden inden for Google Ads. Desuden betyder det, at vi har direkte adgang til support fra Google, hvilket kan være svært at få som privat annoncør.
Hvorfor bruge Google Ads?
Annoncering på Google skaber øget værdi for de fleste annoncører. På tværs af vores kunder oplever vi, at jo mere tydelig målsætningen for den enkelte kampagne er, desto bedre chancer har kampagnen for at opnå succes.
Først og fremmest, er vi alle blevet mere og mere digitale. De fleste bruger Google dagligt, til at søge efter produkter, informationer eller inspiration. Hvis man som virksomhed ikke er med på den digitale trend, vil man miste en masse brand awareness og potentiel vækst. Og det er netop online synlighed og konverteringer, som er hovedårsagen til at kaste sig ud i annoncering på Google.
Du kender helt sikkert Google Ads som de øverste resultater, når du laver en søgning på Google. De 2-3 øverste resultater er markeret med “Ad”. Én af de mange fordele ved Google Ads er, at du som annoncør kun betaler, hvis en bruger klikker på annoncen.
I dag er det muligt at opsætte meget specifikke krav til sine Google Ads, hvilket betyder, at det er blevet meget nemmere at ramme en konkret målgruppe samt at måle effekten af en virksomheds annoncer.
-
Upper og lower funnel
Google Ads kan anvendes flere steder i kunderejsen
-
Segmentering
Der segmenteres på målgrupper og udarbejdes nye ud fra data
-
Afregning i CPC
Betal kun når en bruger klikker på annoncen
-
Optimering
Der opstilles KPI-mål, som annonceringen optimeres mod
Google Ads - Hvordan opnår man gode resultater?
Google Ads indeholder mange muligheder, og heldigvis kan man nemt måle effekten af en virksomheds indsatser. Det betyder, at vi løbende tilpasser strategien ud fra den erfaring vi opnår med netop din Google Ads performance.
Det kræver tålmodighed at skabe resultater med Google Ads, og det er fast arbejde med optimering og vedligeholdelse. Når vi optimerer en konto, foregår det på flere niveauer. En fælles tilgang til alle niveauer er, at vi optimerer ud fra den målsætning, der er opstillet.
På Google kan man både have upper og lower funnel aktiviteter. Google Display og YouTube kan typisk defineres som upper funnel aktiviteter, hvor formålet er branding og reach i målgruppen. Søgeords- og shoppingannoncer kan defineres som lower funnel aktiviteter, hvor købsintentionen fra forbrugeren er forholdsvis stor.
Synergi med andre platforme
Når vi ser på kunderejsen, oplever vi ofte, at en konvertering er skabt på baggrund af flere besøg fra den samme bruger. Her har Google Ads spillet en rolle flere gange undervejs. Ved at analysere data i Google Analytics eller andre CRM-systemer ser vi, at et supplement, hvor flere medier er i spil, ofte er den optimale løsning i en mediestrategi.
Google er i konstant udvikling og introducerer nye løsninger og kampagnetyper. Dette skaber utallige, og til tider uoverskuelige, måder at tilgå annoncering på. Derfor har vi hos Face Media et kritisk blik på de forskellige løsninger og har altid din målsætning, som annoncør, for øje. Vi tester gerne nye tiltag, hvis det giver mening, men erkender også, hvis det nyeste ikke altid er det mest optimale for netop din mediestrategi.
Har vi fanget din interesse?
Interesseret i digital markedsføring? Lær mere på vores blog
Nye krav til Meta Ads: Modtager- og betalerkrav skal nu udfyldes på alle annoncer målrettet mod EU
Fra den 21. juni 2023 bliver det obligatorisk at angive hvem der drager fordel af annoncer og hvem der betaler for disse forbindelse med alt
Godt nyt fra Meta: Aggregerede Hændelsesmålinger forsvinder
Meta har været ude med en spændende (og lidt uventet) nyhed! Nemlig at deres Aggregerede Hændelsesmålinger eller Aggregated Event Mesurements (AEM) udgår. Dvs. begrænsningen til kun
BWT og Face Media øger digital synlighed med cookie-fri datadrevet målretning i kampagne
Med udgangspunkt i nøjagtigt cookie-fri data frem for formodninger, skabte vi i samarbejde med vandteknologi-firmaet, BWT, en succesfuld kampagne med stærke resultater. Resultater Kampagne overblik
Hvorfor skal du kortlægge en kunderejse?
Vil du gerne have succes med din marketingindsats nu og i de næste mange år? Så skal du arbejde med dine kunders digitale kunderejse og