Native advertising
Native advertising kan bedst beskrives som contentmarketing og er redaktionel markedsføring i form af digitale artikler. Det er betalt annoncering, hvor annoncen i form og funktion matcher indholdet på det medie, den optræder i.
-
Værdifuldt indhold
Få opmærksomhed fra målgruppen med indhold, der skaber værdi
-
Skab awareness
Effektivt medie til at skabe interesse og overvejelse
-
Afregnes i CPC
Du betaler kun for annoncen, de gange en læser klikker på annoncen
-
Undgå 'støj'
Native passer naturligt ind i mediernes omgivelser
Fordele ved native
Pull fremfor push medie
Én af fordelende ved native advertising er, at det fremgår i et redaktionelt flow. Det opfattes derfor ikke som annoncering i samme grad som på andre medier. Det er ikke endnu et salgsbudskab, men relevant og brugbart indhold. Vi anbefaler oftest native advertising, når der skal skabes brand awareness og til at påvirke målgruppens beslutningsproces.
Native advertising kan med fordel anvendes som en del af mediestrategien gennem hele salgs-tragten. Dog er det mest effektivt i upper funnel, hvor målet er at skabe awareness i en relevant målgruppe, og det komplimenterer samtidig KPI’en om relevant trafik.
Forskellen mellem displayannoncering og native er, at native har en pull tilgang fremfor en push tilgang. Det betyder, at brugeren befinder sig i et helt andet konsumeringsmindset, når de eksponeres for en nativeannonce, og at de i langt højere grad tilvælger annoncen ud fra en oprigtig interesse. Kontakt os her for at høre mere om native advertising.