Digitale medier
Skab omsætning via digital synlighed
Vi rådgiver og eksekverer på tværs af alle digitale medier. Med udgangs-punkt i dine målsætninger og indsigter i din virksomhed, og vores viden inden for mediestrategi, data og brugerrejsen, er vores opgave at vækste din virksomhed.
Både før, under og efter kampagnen analyserer vi den data, der er til rådighed, da data er fundamentet til en succesfuld og effektiv medie-strategi.
Vores opgave er at forstå kunderejsen på tværs af digitale medier og kortlægge de touchpoints, målgruppen har med dit brand. Den data og de indsigter der genereres, oversætter vi til konklusioner og anbefalinger til fremtidige kampagner.
Nedenfor kan du læse om, hvilke digitale medier vi arbejder med både i forhold til rådgivning og eksekvering.
Hvorfor arbejde med digital markedsføring?
Når forbrugeren søger information, inspiration eller vil købe et produkt, er internettet ofte det første sted de søger hen. Og derfor er det vigtigt, at netop dit brand eller produkt er synligt når potentielle kunder finder mobilen eller computeren frem.
Med en veludført online markedsføringsstrategi, øger du chancerne for digital synlighed og konverteringer. Har du en skarp online tilstedeværelse, giver det mere brand awareness og i sidste ende mere salg og mere vækst. I modsætning til f.eks. trykte annoncer, kan man nemt måle effekten af de digitale tiltag. Dette gør, at du på sigt kan tilpasse din digitale tilstedeværelse ud fra data og erfaring om din målgruppes adfærd.
I dag findes der et hav af forskellige digitale medieplatforme. Forbrugernes adfærd afhænger af, hvilken platform de bevæger sig rundt i momentet. Med en stærk digitale mediestrategi, kan du ramme specifikke behov og målgrupper uanset om det er på Youtube, Facebook, Google eller noget helt fjerde.
øg kendskab til dit brand
Digitale medier er effektive til at opnå et bredt reach med en høj frekvens og genkendelighed på tværs af medier.
GENERERER MERE OMSÆTNING
Digitale medier kan være medvirkende til at øge din virksomheds omsætning markant, hvis der er udarbejdet en solid strategi.
Vi hjælper dig med din digitale mediestrategi
Hvordan bør din digitale tilstedeværelse se ud? Det afhænger fuldstændig af dit produkt, din målgruppe og virksomhedens overordnede målsætning. Der er derfor flere elementer som skal indtænkes, inden en digital mediestrategi planlægges.
Med afsæt i målgruppe data samt analyser af virksomhedens nuværende digitale performance, planlægger vi din strategi så du på sigt opnår mere online synlighed og vækst. Med andre ord laver vi en medieplan, som er fuldstændig skræddersyet efter virksomhedens behov.
Et skræddersyet marketing mix
Vi skræddersyet de digitale løsninger, så de passer ind i resten af virksomhedens identitet og så det rammer jeres målgruppe bedst muligt. Et godt marketing mix øger chancerne for online success, og understøtter jeres digitale performance på tværs af alle kanaler.
En god digital strategi består som oftest af et sammenspil mellem flere kanaler. Og det er vigtigt, at dit brands identitet er aligned på tværs af de forskellige platforme. Uanset, om du har brug for hjælp med sociale medier, Google Ads eller SEO, sørger Face Media for, at der er en tydelig forbindelse med resten af dit marketing mix. Det er derfor som regel ikke nok, kun at have en velfungerende hjemmeside hvis resten af jeres online univers ikke spiller.
Vores digitale services
Programmatic kan beskrives som køb og salg af online markedsføring. Denne type markedsføring gør transaktionerne mellem dem, der tilbyder annonceplads, og dem der ønsker at købe annonceplads, langt mere strømlinet og effektiv. Læs mere om programmatic og hvordan vi arbejder lige her.
Vi rådgiver på tværs af alt annoncering via Google Ads, uanset om vi skal optimere en eksisterende Ads-konto eller starte en ny. Vores anbefalinger vil altid være med afsæt i målgruppe- og branchekendskab. Læs mere om Google Ads her.
Hos de forskellige udbydere af streaming er det muligt at segmentere på forskellige demografiske parametre, samt hvilke programmer dine annoncer skal lægge op af. Hos Face Media står vi både for rådgivning og kommunikation med de enkelte streamingtjenester, som du kan læse mere om her.
SEO er en forkortelse for ‘Søgemaskine optimering’. Formålet med SEO er at skabe øget organisk trafik og synlighed til en hjemmeside. Søgemaskiner, heriblandt Google, har en lang række krav til, hvordan de læser en hjemmeside. Med SEO optimeres en hjemmesides indhold, så det øger chancerne for at ligge på Googles side 1 på de mest relevante nøgleord for en virksomheds produkt.
YouTube er et effektivt medie til dine videoer. Du kan segmentere på forskellige målgrupper – både de mere generiske og brede målgrupper og målgrupper genereret ud fra tidligere eller nuværende kampagnedata. Læs mere om, hvordan vi arbejder med YouTube lige her.
Native advertising er betalt annoncering, hvor annoncen i form, følelse og funktion matcher indholdet i det medie, den optræder i. Annoncen er placeret i det redaktionelle flow på et givent nyhedssite, og dermed undgåes for meget støj fra andre annoncer. Her kan du læse mere om native advertising.
Har vi fanget din interesse?
Interesseret i digital markedsføring? Lær mere på vores blog
Nye krav til Meta Ads: Modtager- og betalerkrav skal nu udfyldes på alle annoncer målrettet mod EU
Fra den 21. juni 2023 bliver det obligatorisk at angive hvem der drager fordel af annoncer og hvem der betaler for disse forbindelse med alt
Godt nyt fra Meta: Aggregerede Hændelsesmålinger forsvinder
Meta har været ude med en spændende (og lidt uventet) nyhed! Nemlig at deres Aggregerede Hændelsesmålinger eller Aggregated Event Mesurements (AEM) udgår. Dvs. begrænsningen til kun
BWT og Face Media øger digital synlighed med cookie-fri datadrevet målretning i kampagne
Med udgangspunkt i nøjagtigt cookie-fri data frem for formodninger, skabte vi i samarbejde med vandteknologi-firmaet, BWT, en succesfuld kampagne med stærke resultater. Resultater Kampagne overblik
Hvorfor skal du kortlægge en kunderejse?
Vil du gerne have succes med din marketingindsats nu og i de næste mange år? Så skal du arbejde med dine kunders digitale kunderejse og